CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik-Klik ^^

Followers

Thursday, May 19, 2011

30 minutes more....

Assalamualaikum..

Hallo-hallo....aku ada masa 30 minit lagi sebelum abih waktu pejabat..so...disebabkan udah tidak ada kerja...aku nak menaip la ciket..nak citer kat korang apa yang dah aku buat arini...

Ok...semalam and hari ni aku and syitah belajar Polymerase Chain Reaction (PCR) and Quantitative PCR (qPCR)...emmmm...sebelum ni dengar je kan pe PCR tue..just belajar teori...so sekarang da tahu la macam mana teknik nya...camne nak prepare sample and primer....yang qPCR...leceh ciket...da la sample ciket je...banyak benda kena buat..and pippeting technique tue penting..kalau cilap pippet ciket je...dye punyer perbezaan range tue jauh..so first thing mesti pro adalah cara nak handle pippet....


Da banyak kot teknik2 yang aku belajar.....


1)Gel electrophoresis
2)ELISA
3)Nano Drop
4)DNA Extraction
5)PCR
6)qPCR atau nama lain Real Time PCR


Ok lah..aku pun da malas nak menaip..itu sahaja untuk hari ini...heeeee....ada beberapa minit je lagi nak balik...yeah....tak sabar kot....hahaha....tahnk for reading.....annyoung!!!!!




No comments:

Post a Comment

Klik-Klik ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...