CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik-Klik ^^

Followers

Friday, March 23, 2012

Tips | Bibir yang cantik dan segar

Assalamualaikum...

Harini tiba2 rasa nak bagi tips..macam mana nak bagi bibir2 korang tu nampak cantik dan segar..korang kalau perasan bila bangun pagi lepas mandi je..bibir akan mengelupas..betol tak? aku pun mengalami keadaan yang sama..tak tahu nak buat macam mana dah..baru2 ni aku ada terbaca artikel pasal macam mana nak jaga bibir ni..cekidup!



1. Bersihkan bibir sebelum tidur
Bibir macam kulit jugak, sebelum tidur kita cuci muka kan..so jangan lupakan bibir anda..bersihkan jugak..after that, sapukan sedikit pelembab bibir (lip balm) becoz pelembab tadi akan diserap dan bibir akan jadi segar bila korang bangun pagi esok..^^



2. Jangan jilat bibir
Hah..yang ni aku pasti ramai yang duk buat kan..nehi2..jangan duk buat dah...yes..ia boleh buat bibir nampak lembab and basah but air liur tu mengandungi enzim yang boleh merosakkan lapisan bibir dan menyebabkan bibir jadi lebih kering..

3. Minum air banyak2
Air bukan sahaja baik untuk kesihatan but untuk bibir jugak..untuk elak bibir kering, minum la air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari ye..



4. Elakkan pelembab bibir yang berperisa
Sekarang kan da ada perisa macam2..strawberi la, epal la..perisa tadi akan buat korang rasa nak jilat bibir kan..so..elakkan..pakai yang tak de perisa pun tak pe..



5. Makan banyak buah dan sayur-sayuran
Buah dan sayur2 ni ada banyak Vitamin C..dan vitamin ni la bagi bibir kita nampak lebih segar..


6. Sapukan madu
Madu yang disapukan sebelum tidur dapat menyegarkan sel2 bibir dan bibir akan nampak cantik keesokan pagi nye..^^



So..u'ols boleh la kalau nak follow tips ni ye..untuk dapatkan bibir yang cantik dan segar..bagi aku, aku follow petua yang pertama..before tidur mesti letak lip balm..bila bangun pagi esok..aku tengok bibir aku still ok and nampak segar..^^


Sumber: Remaja (Mac, '12), Rapi (Feb, '12)

No comments:

Post a Comment

Klik-Klik ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...